Název:
Analýza zatěžovací zkoušky piloty
Překlad názvu:
Analysis of pile load test
Autoři:
Ponížil, Cyril ; Kotačková, Alena (oponent) ; Fiala, Radek (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
V České republice je k posouzení pilot používána metoda podle Masopusta. Tato metoda je založena na statistickém zpracování rozsáhlého souboru dat ze zatěžovacích zkoušek pilot. Posouzení pilot je pak díky použití regresních součinitelů poměrně komplikované a málo přehledné. Zahraniční normy naopak obvykle využívají přímo stanovených hodnot mezního napětí na patě piloty a maximálního smykového napětí na plášti piloty. Postup pro stanovení únosnosti pilot se tímto značně zjednodušuje. V diplomové práci je metoda dle Masopusta porovnána s metodami, které se používají v Německu a Rakousku. Toto srovnání umožňuje vhled do míry bezpečnosti, kterou jednotlivé přístupy obsahují.
There is ussualy used the Masopust's method to assessment the piles in Czech Republic. This method is based on statistical processing of large data set of load piles tests. Due to the using of regression coefficients this method is relatively complicated and not very transparent. Instead, foreign standards ussualy use direct the values of limit stress on the base of piles and unit friction capacity. Procedure for determining the bearing capacity of the piles is thus considerably simplified. In this thesis the Masopust's method is compared with the methods used in Germany and Austria. This comparison provides insight to the safety level that include various approaches.
Klíčová slova:
betonové piloty; DIN; dřevěné piloty; hlubinné základy; navrhování pilot; návrhový přístup dle Masopusta; pilota; vrtané piloty; zatěžovací zkouška piloty; ÖNORM; concrete piles; deep foundation; DINN; drilled pile; pile; pile design; pile design according doc. Masopust; pile load test; timber piles; ÖNORM
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64279