Original title:
Obchodní a marketingová strategie 4 hvězdičkového hotelu v Praze
Translated title:
Business and marketing strategy of four-star hotel in Prague
Authors:
Holíková, Sandra ; Jenčková, Jiřina (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá tvorbou obchodní a marketingové strategie s aplikováním na konkrétní čtyřhvězdičkový hotel v Praze. Nejprve rozvádí základní pojmy a význam ubytování v cestovním ruchu, dále shrnuje potřebnou teorii k vypracování kvalitní strategie. Praktická část se zabývá analýzou vnějšího a vnitřního prostředí daného hotelu, analýzou jeho konkurence a návrhy na doplnění současné obchodní a marketingové strategie.Master's thesis deals with the formation of business and marketing strategy with application to specific four-star hotel in Prague. First part is focused on basic definitions and importance of accommodation in tourism industry, followed by summary of theory needed for development of quality strategy. Practical part is dedicated to analysis of external and internal environment of the hotel, analysis of its competition and proposals to supplement the current business and marketing strategy.
Keywords:
accommodation; business; hotel; marketing; strategy; targets; cíle; hotel; marketing; obchod; strategie; ubytování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52699