Original title:
Plzeň - evropské město kultury 2015
Translated title:
Pilsen European Capital of Culture
Authors:
Halamová, Lucie ; Kvítková, Zuzana (advisor) ; Půbalová, Kateřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce hodnotí akci s názvem Plzeň Evropské hlavní město kultury 2015 ze tří aspektů: jedná se o aspekt marketingový, v rámci něhož jsou popisovány hlavní použité marketingové nástroje z hlediska jejich efektivity a využití. Dalším aspektem je návštěvnost, díky níž lze do určité míry zkoumat úspěšnost akce. Posledním aspektem jsou postoje obyvatel Plzně k samotné akci, tedy jejich vnímání převážně z hlediska organizace a informovanosti. Teoretická část se zabývá komplexním pojmem marketingový management destinace, nechybí ani analýza postojů. V praktické části lze nalézt informace o titulu Evropské hlavní město kultury a zpracování dvou dotazníkových šetření, která se zaměřují na návštěvnost, marketingové činnosti a postoje obyvatel Plzně. Poslední kapitola shrnuje vzniklé závěry a návrhy na zlepšení.This Diploma thesis focuses on the evaluation of the Pilsen European Capital event. The evaluation is based on three aspects: marketing, visit rate and the attitude of the domestic population. The marketing section is focused on the description of the main marketing tools in terms of their efficiency and application. The visit rate is used to measure the success of the event to a certain extent. The attitude of the domestic population is applied to express the meaning of the Pilsen inhabitant approach and information accessibility while being the European Capital of Culture. The theoretical part describes the wide meaning of marketing management of destination and attitudes towards the event in general. The practical part informs about the European Capital of Culture title and the results of two surveys carried out with the stress on marketing, visit rate and the attitude of the domestic population. The final chapter includes the summary of the conclusions and suggestions for future improvement.
Keywords:
attitudes; European Capital of Culture; marketing management of destination; Evropské hlavní město kultury; marketingový management destinace; postoje
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52697