Název:
Komunikácia v organizácii
Překlad názvu:
Communication in organization
Autoři:
Jacenková, Zuzana ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto diplomová práca sa zaoberá vnútropodnikovou komunikáciou a uplatnením teoretických znalostí danej problematiky pri analýze. Hlavným cieľom práce je rozbor fungovania komunikácie v konkrétnej spoločnosti a identifikácia jej nedostatkov. Teoretická časť objasňuje základné pojmy a charakterizuje komunikáciu zo všeobecného pohľadu. Identifikuje tiež ciele, funkcie a typy internej komunikácie ako jednej z typov podnikovej komunikácie. Tento oddiel tiež definuje efektívnu komunikáciu a určuje možné prekážky prenosu informácií. Teoretický základ je nasledovaný praktickou časťou, kde je urobená analýza na vybranej spoločnosti. Pre účely analýzy sú využité dve techniky, a to metóda pozorovania a dotazníkové šetrenie, ktorá dopĺňa informácie získané prvou použitou metódou a potvrdzuje či vyvracia jej výsledky.Tato diplomová práce se zabývá vnitropodnikovou komunikací a uplatněním teoretických znalostí dané problematiky při analýze. Hlavním cílem práce je rozbor fungování komunikace v konkrétní společnosti a identifikace jejích nedostatků. Teoretická část objasňuje základní pojmy a charakterizuje komunikaci ze všeobecného pohledu. Identifikuje také cíle, funkce a typy interní komunikace jako jedné z typů podnikové komunikace. Tento oddíl také definuje efektivní komunikaci a určuje možné překážky přenosu informací. Teoretický základ je následován praktickou částí, kde je provedena analýza na vybrané společnosti. Pro účely analýzy jsou využity dvě techniky, a to metoda pozorování a dotazníkové šetření, která doplňuje informace získané první použitou metodou a potvrzuje či vyvrací její výsledky.This master thesis is dealing with the internal communication issue and the practical use of the theoretical knowledge in an analysis. The main aim of the thesis is to provide the analysis on a concrete corporation and to identify the main difficulties in the transmission of information. Theoretical part clarifies the elementary vocabulary and characterizes the communication in general. It identifies the aims, functions as well as the types of the internal communication as a part of the communication in an organization. There is the definition of effective communication and possible communication obstacles determined. The theoretical base is followed by practical part, where analysis on the specific company is provided. The two techniques were used for the purpose of analysis, the observation method and questionnaires, which complete information obtained from the first method used and confirm the results or otherwise.
Klíčová slova:
analýza; dotazníkové šetťení; interní komunikace; komunikace; metoda pozorování; analysis; Communication; internal communication; observation method; questionnaires
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52594