Original title:
Analýza zákaznických preferencí ve vztahu k produktům a službám společnosti REX Controls, s.r.o.
Translated title:
Analysis of customer preferences in relation to products and services REX Controls, Ltd
Authors:
Marková, Kateřina ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Oberhel, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce je analýza zákaznických preferencí ve vztahu k produktům a službám společnosti REX Controls s.r.o., jejíž hlavním zaměřením je průmyslová automatizace a regulace. Cílem práce je nalezení preferovaných atributů při pořizování řídicího systému a zjištění zákaznické spokojenosti a loajality. Atributy produktu jsou stanoveny metodou polostrukturovaných rozhovorů. Analýza zákaznických preferencí vychází ze spotřebitelského výzkumu, v rámci kterého jsou do dotazníkového šetření zapojeni dvě skupiny odborníků na automatizaci a regulaci. Vyhodnocování nasbíraných dat je prováděno pomocí statistických nástrojů. Výsledky analýzy a následně formulovaná doporučení pro společnost, která by mohla napomoci k dosažení jejích cílů, jsou diskutovány v závěrečné části práce.A topic of this thesis is an analysis of customer preferences in relation to products and services of the company REX Controls s.r.o. that focuses mainly on industrial automation and control systems. The goal of this thesis is to find preferred attributes when acquiring a control system and determine a level of customer satisfaction and loyalty. Product attributes are determined by conducting semi-structured interviews. Analysis of customer preferences is based on a consumer research. Within the survey are involved two groups of experts on automation and regulation. Evaluation of the collected data is performed by using statistical tools. The results of the analysis and formulated recommendations for the company, which could help to achieve its objectives, are discussed in the conclusion part.
Keywords:
buying behaviour; customer preferences; loyalty; Product atributes; satisfaction; Atributy produktu; loajalita; nákupní chování; spokojenost; zákaznické preference
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52519