Original title:
Připravenost bank na přechod na digitální bankovnictví
Translated title:
The readiness of banks for the transition to digital banking
Authors:
Šimek, David ; Stříteský, Václav (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá připraveností bank na přechod na digitální bankovnictví. Jejím cílem je představit aktuální trendy, které ovlivňují vývoj retailového bankovnictví, definici digitálního bankovnictví. Následně na základě analýzy konkurentů bank, kvalitativního výzkumu se zákazníky, workshopu se zaměstnanci banky a analýzy života zákazníka navrhnout doporučení pro banky na rozvoj obchodního modelu a zjednodušení života zákazníka tak, aby byly připravené na přechod na digitální bankovnictví. To jim poté pomůže zvýšit loajalitu svých zákazníků a zabrání poklesu příjmů.The focus of this thesis is on the readiness of banks for the transition to digital banking. Its goal is to present current trends that influence development of retail banking, the definition of digital banking and design recommendations for banks for developing the business model based on the analysis of banks competitors, qualitative research with customers, workshop with bank employees and analysis of customers life which will leats to simplification of the life of the customer so that they are ready for the transition to digital banking which will enable them to increase customers loyalty and prevent a decrease in revenues.
Keywords:
bank; business model; customer experience; digital banking; banka; digitální bankovnictví; obchodní model; zákaznická zkušenost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52505