Original title:
Analýza influencerů v sociální síti studentů Fakulty managementu VŠE
Translated title:
Analysis Influencer in the Social Network of Students of the Faculty of Management of the University of Economics
Authors:
Lorenc, Marek ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této diplomové práce je především identifikování influencers na sociální síti Facebook ve skupině FM VŠE. Dále ověření síly vlivu influencers a porovnání se sílou méně vlivných lidí na Fakultě managementu. Díky rešerši literatury z mezinárodního prostředí je v práci popsán pojem influencers a pro účely identifikace vlivných také teorie analýzy sociální sítě. Identifikace je provedena prostřednictvím analýzy sociální sítě Facebook a k ověření síly vlivu je využito dotazníkové šetření.The subject of this graduate thesis is primarily identification of influencers on the social network Facebook, group FM VŠE. Furthermore, the thesis deal with verification of influence power of influencers and comparison with the power of less influential people at the Faculty of Management. Thanks to literature review from international environment is in the thesis described the term influencer and for the purpose of identification of influencers is there also description of the theory of social network analysis. Identification is performed by analysing of the social network Facebook and for verification of powerful of influence is used questionnaire.
Keywords:
Gephi; influencer; influencer marketing; SNA; social network analysis; WOM marketing; analýza sociálních sítí; Gephi; influencer; influencer marketing; SNA; WOM marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52763