Original title:
Kupní rozhodovací proces na trhu mobilních telefonů
Translated title:
Buying decision process in the market of mobile phones
Authors:
Szelesová, Anita ; Koudelka, Jan (advisor) ; Čechurová, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu mobilních telefonů a stanovit fáze kupního rozhodovacího procesu se zaměřením na fyzické osoby na českém a slovenském trhu. V teoretické části se práce zaměřuje na různé pohledy na kupní rozhodovací proces a přiblížení faktorů, které ovlivňují průběh rozhodování. V praktické části je největší pozornost věnována výzkumu kupního rozhodovacího procesu spotřebitele na trhu mobilních telefonů založeném na datech MML - TGI a dotazníkovém šetření. Analýza je provedena na základě tabulek Microsoft Excel a grafů. V závěru práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu a jeho faktory na trhu mobilních telefonů a návrh marketingových doporučení.The goal of the master's thesis is to analyse the buying decision process in the market of mobile phones and determine the phases of the buying decision process focusing on individuals in the Czech and Slovak markets. In the theoretical part the thesis focuses on different views on the buying decision process and presenting the factors that affect the process of decision making. In the practical part the greatest attention is dedicated to the research of the consumer buying decision process in the market of mobile phones based on data from MML - TGI and a questionnaire survey. The analysis realized on the basis of Microsoft Excel tables and charts. In the conclusion of the thesis the obtained results are summarized with focus on the phases of the buying decision process and its factors in the market of mobile phones and marketing suggestions.
Keywords:
buying decision process; consumer behaviour; market of mobile phones; MML-TGI; kupní rozhodovací proces; MML-TGI; spotřební chování; trh mobilních telefonů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52422