Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Analýza marketingové komunikace automobilových značek na trhu v ČR perspektivou Kotlerových konkurenčních strategií
Original title:
Analýza marketingové komunikace automobilových značek na trhu v ČR perspektivou Kotlerových konkurenčních strategií
Translated title:
Analysis of a Marketing Communication of Automotive Brands in Czech Market from the Perspective of Kotler Competitive Strategies
Authors:
Křapek, Milan ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Dvořák, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analyzovat marketingovou komunikaci automobilových značek na trhu v ČR v kontextu Kotlerových konkurenčních strategií a rozhodnout, zda komunikace těchto značek odpovídá postavení firem na trhu. Teoretická část představuje Kotlerovy konkurenční strategie a diskutuje různé aspekty marketingových strategií s ohledem na tento rámec. Praktická část staví na analýze sekundárních dat o českém reklamním trhu. Součástí práce jsou i doporučení pro jednotlivé značky, jak (s ohledem na jejich tržní pozici) v masmédiích komunikovat.The goal is to analyse marketing communication of car manufactures on czech market with perspective of Kotlers competitive strategies and decide if communication represents position on market. Theoretical part introduces Kotlers competitive strategies and discuse different aspects of marketing communication with regard to this framework. Analysis is based on secondary data from czech advertising market. The thesis includes recommendations for each brand ( with respect to their market position ) how to communicate in the mass media.
Keywords:
Analysis of advertisment; Kotler; Marketing communication; Strategy; analýza reklamy; Kotler; marketingová komunikace; Strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52360