Original title:
Analýza marketingové komunikace vysokých škol s ohledem na zájem uchazečů o studium
Translated title:
Analysis of Marketing Communication Universities with Regard to the Interest of Candidates for Study
Authors:
Řiháčková, Michaela ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Vzdělávací instituce mají ve společnosti nezastupitelnou úlohu. Dochází k neustále většímu zájmu o studium na vysokých školách, tím se vytváří konkurenční prostředí. Aby vysoké školy na tomto trhu uspěly, musí si vytvářet konkurenční výhodu na trhu. Důležitá je tedy marketingová komunikace. Cílem této diplomové práce je odhalit, zda existuje vztah mezi marketingovou komunikací soukromých a veřejných vysokých škol v ČR prostřednictvím masmédií a zájmem uchazečů o studium.Educational institutions have an irreplaceable role in society. There is still a greater interest in studying at universities, that is the reason for generating of a competitive environment. The universities have to create a competitive advantage for their market success. The marketing communication is also important. The aim of this thesis is to detect, if there is the relationship between marketing communication of private nad public universities in the Czech republic through the media and if there is an interest of the applicants in the study.
Keywords:
educational institutions; marketing comunication; media; marketingová komunikace; masmédia; vzdělávací instituce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52273