Original title:
Inspiration from the Czech Cultural Policy to Macau Cultural Policy
Translated title:
INSPIRACE Z ČESKÉ KULTURNÍ POLITIKY DO MACAU KULTURNÍ POLITIKY
Authors:
Chio, U Ieong ; PROKOP, Petr (advisor) ; KAŠPAR, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] In this paper I am going to analysis all the policy documents since the handover of Macao to China. I will first summarize the current situation of Macao regarding social, economic, political and cultural aspects. Base on the facts and my observation, I will analysis the current issues we are facing in the development of Macao cultural sector. At last, I assume there will be useful reference from the cultural policy of Czech Republic, as a cultural mature country, for Macao. So I am going to find out the differences and similarities in terms of cultural development in the two territories, and therefore some inspirations for Macao from the Czech cultural policy.Tato diplomová práce se zabývá analýzou dokumentů Zvláštní správní oblasti Čínské lidové republiky - Macao v oblasti kulturní politiky za období od předání tohoto území zpět Číně do dneška. V první části se věnuje shrnutí současné společenské, ekonomické, politické a kulturní situace v Macao a na základě faktů a pozorování analyzuje současné otázky v oblasti rozvoje kulturního sektoru Macaa. V závěru se pokouší aplikovat do kulturního systému Macaa použitelné principy z kulturní politiky České republiky jakožto země s hlubokou kulturní tradicí. Práce se snaží nacházet rozdíly a podobnosti mezi situací a kulturní politikou České republiky a Macaa, a tato zjištění použít jako inspiraci pro rozvoj kultury v Macao.
Keywords:
kulturní kapitál; kulturní politika; lidský kapitál; Macao (Čína); národní bohatství; Česko
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9609