Original title:
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Translated title:
Importance of communication elements for management
Authors:
Holeček, Petr ; Fiedler, Jiří (advisor) ; Stanislav, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá komunikací v manažerské praxi. Cílem práce je zjistit, jaký význam přisuzují manažeři konkrétním prvkům komunikace. Každý z nás vnímá komunikaci jako přirozenou a běžnou činnost. Ovšem komunikace by měla vždy odpovídat tomu, k jakému účelu slouží a jakým stylem má být využita. Ve spojení s manažerskou činností se jedná již o komunikaci na vyšší úrovni s jejími určitými aspekty. Právě nastavení efektivní komunikace je nezbytné pro činnost podniku, který jedině tak může obstát v konkurenci. Komunikace je také rovněž důležitou součástí aktivit podniku, jelikož právě manažerská komunikace významně ovlivňuje nejen prosperitu podniku a jeho fungování, ale také spokojenost zaměstnanců a schopnost je motivovat tak, aby dosahovali vytyčených cílů. Manažerská komunikace také přispívá k zvládnutí komunikace manažerů a rozvíjí jejich schopnosti. Výstupy, které získáme pomocí zpracování dat, mohou posloužit všem manažerům účastnících se výzkumu, pomocí nichž jsme získali data v dotazníkovém šetření. Mohou se pak aplikovat nejen v jejich činnosti, ale také pro ostatní pracovníky v podniku.The thesis deals with communication in managerial practice. The aim is to identify the importance managers attach to specific elements of communication. Each of us sees communications as natural and normal activity. However, communication should always correspond to what purpose is served and what style should be used. In conjunction with the management of activities is already communicating on a higher level with its specific aspects. Now setting effective communication is essential for the operation of the company, which alone can compete. Communication is also also an important part of company activities, since it is managerial communication significantly affects not only the prosperity of the company and its operations, but also employee satisfaction and the ability to motivate and to achieve the goals. Managerial communication also helps to manage communications managers and develop their skills. Outputs, which can be obtained by processing data can serve seam managers involved in the research, using data which we obtained via questionnaire. They can then apply not only in their work but also for other workers in the company.
Keywords:
formy komunikace; komunikace v organizaci; komunikační model; komunikační proces; komunikační směry; management; manažer; vedení lidí