Original title:
Strategie marketingového řízení firmy.
Translated title:
Strategy of company marketing management
Authors:
Scherzlová, Zuzana ; Kala, Václav (advisor) ; Pavla, Pavla (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce analyzuje strategické marketingové řízení zvolené firmy a na základě provedené situační analýzy navrhuje vhodnou marketingovou strategii. Pro tyto účely byla zvolena společnost Sportcentrum Statek v Buštěhradě. Společnost se zaměřuje na sportovní aktivity vhodné pro lidí všech věkových kategorií, zejména pak na hru badminton, jenž přináší společnosti nejvyšší tržby.
V první teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k danému tématu. Pozornost je kladena zejména na marketingový plán, marketingovou situační analýzu a marketingový mix.
V praktické části je nejprve charakterizována zvolená společnost. Dále navazuje situační analýza rozdělená na vnější a vnitřní prostředí společnosti, na jejímž základě jsou identifikovány jednak příležitosti a hrozby pro společnost, a také její silné a slabé stránky. To vše je na závěr shrnuto do SWOT matice. Další část práce se zabývá vnitřními a vnějšími zájmovými skupinami.
Zjištěné poznatky jsou na závěr shrnuty a na jejich základě jsou předložena opatření a doporučení, která by měla vést společnost ke zvýšení podílu na trhu.
The presented thesis analyses the strategic marketing management of a selected company and on the basis of a situational analysis suggests appropriate marketing strategy. The company Sportcentrum Statek in Buštěhrad was chosen for these purposes. The company is focused on sports activities suitable for people of all ages, particularly on the game of badminton which brings the company the highest revenues.
In the first theoretical part, the basic concepts related to the topic are explained. Attention is paid especially to the marketing plan, marketing situational analysis, and marketing mix.
In the practical part is a characterization of the chosen company first. Followed by the situational analysis divided into the external and internal environment of the company on the basis of which are identified opportunities and threats for the company and its strengths and weaknesses. All this is summarized in the SWOT matrix at the end. The next part deals with internal and external stakeholders.
The findings are summarized in conclusion, and on their basis are submitted measures and recommendations, which ought to lead the company to increase its market share.
Keywords:
konkurence; marketing; marketingový mix; situační analýza; strategie marketingového řízení; SWOT matice