Název:
Tvorba netradičních zájezdů pro cestovní kancelář
Překlad názvu:
Creation of unusual tours for travel agency
Autoři:
Preiningerová, Denisa ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na tvorbu zájezdů pro novou či stávající cestovní kancelář, která by tak měla oslovit svou novou potenciální klientelu. Do ní patří především studenti a absolventi, kteří z důvodu nedostatku času věnovaného studiu a také praxe pociťují finanční omezení. Zájezdy jsou taktéž sestavovány pro nadšence dobrodružné turistiky a sportovních aktivit. Cílem cestovní kanceláře je nabídnout autentický zážitek
s dostatečnou svobodu při organizaci svého času.
Pomocí analýzy a kompilace informací z odborné literatury a internetových zdrojů jsou v úvodní části sestavena základní teoretická východiska potřebná k pochopení dané problematiky. Praktická část je rozdělena do tří základních sektorů. Nejdříve je provedena analýza konkurenčního prostředí, následně je dotazníkovým šetřením zjišťován vztah potenciální klientely k netradiční turistice. Nakonec jsou sestaveny a vykalkulovány dva vzorové zájezdy, které by se mohly stát novým produktem cestovní kanceláře. Výsledkem je poté zhodnocení, zda by byly zájezdy uskutečnitelné v dané podobě a zda by o ně byl teoreticky zájem.Thesis is focused on creating tours for new or already existing travel agency, which should reach its new potential clients. This mainly includes students and graduates who are facing financial constraints due to lack of time devoted to studies and practice. Trips offered are also designed for adventure tourism enthusiasts and sports activities. The goal of the travel agency is to offer and authentic experience with sufficient freedom of self time management.
The first part describes basic theoretical background compiled through the analysis and compilation of information from scientific literature and Internet sources. The practical part is divided into three sector. First, is an analysis of the competitive environment, followed by a questionnaire survey investigating the relationship of potential customers for unconventional tourism. Finally, two sample tours are constructed and calculated which could become a new product of the travel agency. The result is an evaluation whether the tours would be feasible in the described form or whether there is a theoretical interest in them.
Klíčová slova:
Cena; Cestovní kancelář; Cestovní ruch; Kalkulace; Pojištění; Zájezd