Název:
Konkurence na trhu letecké dopravy
Překlad názvu:
Competition in the Aviation Market
Autoři:
Veselská, Adéla ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Obsahem diplomové práce s názvem Konkurence na trhu letecké dopravy je problematika konkurence na trhu osobní letecké dopravy v České republice. Zaměřuje se na hlavní společnosti působící na trhu pravidelné letecké dopravy, zejména na České aerolinie a Travel Service. U těchto společností se zabývá jejich představením, popisem jejich služeb,
vývojem vybraných ukazatelů a SWOT analýzou. U společnosti České aerolinie charakterizuje spolupráci s asijskou leteckou společností Korean Air. V práci je také popsána konkurence z dalších hledisek a dále hlavní trendy v letecké dopravě.
Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení základních termínů z řešené oblasti, zejména představení letecké dopravy, leteckých společností a teorie v oblasti konkurence a její analýzy.
Vlastní práce pak obsahuje popis konkrétních leteckých společností, analýzu jejich nabídky, vývoj hlavních ukazatelů, SWOT analýzu a trendy v letecké dopravě. Závěr diplomové práce je věnován zhodnocení zjištěných výsledků.
The thesis titled Competition in the Aviation Market contains issues of competition in the market for passenger air transport services in the Czech Republic. It focuses on the major airlines operating in the market of scheduled air transport, particularly on Czech Airlines and Travel Service. These airlines are engaged in their introduction, description of their services,
the development of selected indicators and SWOT analysis. For Czech Airlines characterizes cooperation with Asian airline, Korean Air. The thesis also describes the competition from other perspectives as well as major trends in air transport.
The theoretical part of thesis includes explanations of basic terms of the solved problem, namely the introduction of air transportation, airlines and theories in the field of competition.
Own works will contain a description of specific airlines, analyzing their offers, the development of the main indicators, SWOT analysis and trends in air transportation. The final section is devoted to the evaluation of the results.
Klíčová slova:
konkurence; letecká doprava; letecká společnost; Travel Service; České aerolinie