Original title:
Branding a rebranding
Translated title:
Branding and rebranding
Authors:
Moravec, Petr ; Pánek, Pavel (advisor) ; Lukáš, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na image značky a budování její pozice na českém trhu se sportovním oblečením. Hlavním cílem práce je navrhnout desatero příležitostí pro zlepšení prezentace značky koncovému spotřebiteli v rámci maloobchodního prodeje.
První část práce se zabývá shrnutím teoretických východisek a problematiky ohledně tvoření image značky v rámci celého procesu budování značky se zaměřením na maloobchodní prostředí. V praktické části je nejdříve představena značka Under Armour a následně popsána její pozice v rámci českého trhu se sportovním oblečením. Následně je na základě výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření a výzkumu prostřednictvím pozorování sestaven návrh desatera příležitostí pro zlepšení prezentace značky Under Armour v maloobchodním prostředí.
The thesis focuses on brand image and its establishment on the Czech retail market. The aim of the thesis is to identify and propose ten opportunities for improvement of brand presentation to the brand's end users.
The first part covers the empirical background and summarises issues of brand image creation in the context of brand building process in the retail environment. The practical part introduces the sports brand Under Armour and subsequently describes its position on the Czech sportswear market. Based on the questionnaire and observational research a draft of ten recommendations is compiled to help improve presentation of the Under Armour brand in the retail environment.
Keywords:
branding; dotazník; image; logo; marketing; pozorování; segment; sport; značka; zákazník