Original title:
Rozvoj publika a práce s ním z pohledu kinaře a distributora
Translated title:
Audience development from perspective of film exhibitors and distributors
Authors:
Lísalová, Anna ; Kameníková, Zuzana (advisor) ; DANIELIS, Aleš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je popsat, jak kina a filmoví distributoři pracují se svým publikem, jaké aktivity pro něj vytvářejí, jakým způsobem se ho snaží rozvíjet a kreativně k němu přistupovat. V první části této práce definuji pojem rozvoj publika, který je v současné době stěžejním a hodně diskutovaným pojmem z hlediska kulturních institucí. Další části této práce se pak konkrétně zaměřují na jednotlivé koncepce rozvoje publika – převážně na aktivity pro existující a potenciální publikum, na aktivity pro specifické divácké skupiny a na aktivity pořádané na netradičních místech a mimo tradiční organizace. V závěru se práce dotýká vyhlídek do budoucnosti pro tento obor.The aim of this diploma thesis is description of (i) how cinemas and film distributors work with their audience, (ii) activities made for audience, (iii) ways to develop the audience, and (iv) active approaches to the audience. The first part of the thesis defines the term 'audience development' which is currently the key and widely discussed term from perspective of cultural institutions. The second part of the thesis then focuses on particular concepts of the audience development - primarily on activities for existing and potential audience, activities for specific groups and activities organised at non-traditional places and outside traditional organisations. Conclusions outline future of the audience development.
Keywords:
filmová distribuce; filmoví diváci; kina; marketing; návštěvnost; Česko
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9579