Original title:
Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálů
Translated title:
Marketing research in audiovisual production: pretesting of television pilots
Authors:
Sedláčková, Dagmar ; Kruml, Milan (advisor) ; TOMEK, Ivan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomové práce Marketingový výzkum v audiovizi: pretestování pilotů televizních seriálu si klade za cíl popsat procesy, které stojí za kreativní složkou při tvorbě pořadů v rámci žánru quality TV. Televizní stanice často využívají takzvané pretestování, které má odhalit na malém vzorku diváků, zda připravovaný pořad splní požadavky stanice a získá úspěch. Práce se zabývá otázkou zda právě pretestování může být spolehlivou metodou, která dokáže pozitivně ovlivnit úspěch televizního seriálu. Tato hypotéza je v jednotlivých kapitolách práce potvrzována nebo vyvracena na základě konkrétních příkladů a dílčích analýz.Marketing research in audiovisual production: pretesting of television pilots" aims to describe processes behind the creative portion of quality TV program creation.
TV stations often use so-called pre-testing in order to find out, based on a small number of viewers, whether the show will meet the station's demands and gain commercial success.
The thesis analyzes whether pretesting might be a powerful tool to positively influence future success of a TV show.
In individual chapters of the paper, the hypothesis is being proven or disproven, depending on factual examples and partial analyses.
Keywords:
marketing; neuromarketing; sociologický výzkum; televizní seriály
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/9575