Název:
O některých miskoncepcích souvisejících se schopností argumentovat
Překlad názvu:
About some misconceptions related to argumentation skills
Autoři:
Samková, L. ; Tichá, Marie Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Cesty k matematice II, Praha (CZ), 20160922
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Příspěvek se zaměřuje na různé způsoby prokazování pravdivosti obecných tvrzení (odkazy na autoritu, různé typy empirických argumentů, deduktivní argumenty). Podrobně sleduje argumentační schopnosti budoucích učitelů 1. Stupně ZŠ, zmiňuje často se vyskytující miskoncepce. Jako možnou cestu ke zlepšení argumentačních schopností nabízí badatelsky orientované vyučování.The contribution focuses on various ways of proving general statements (external convictions, various types of empirical arguments, deductive arguments). We observe in details argumentation skills of future primary school teachers, and mention often occurring misconceptions. We offer inquiry-based education as a possible way to development of argumentation skills.
Klíčová slova:
argumentation skills; general statements; inqiry-based education Číslo projektu: GA14-01417S (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Cesty k matematice II, ISBN 978-80-7378-326-6