Original title:
Faktory úspěchu crowdfundingové kampaně v prostředí českého internetu
Translated title:
Factors of Success of a Crowdfunding Campaign within Scope of the Czech Internet
Authors:
Pekárek, Jan ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Crowdfunding je takový způsob financování projektu, kdy jsou peníze získávány od velkého množství drobných přispěvatelů. Tato práce má za cíl identifikovat základní faktory úspěchu crowdfundingové kampaně na základě statistické analýzy projektů na portálu HitHit.cz. Dále přináší soubor doporučení, jak vytvořit úspěšnou crowdfundingovou kampaň, a charakteristiku největších amerických a českých crowdfundingových portálů.Crowdfunding is a way of financing a project when money is raised from a large number of small contributors. The main objective of this thesis is to identify key contributing factors of success of a crowdfunding campaign based on statistical analysis of projects on HitHit.cz. As a further contribution, this thesis aims to provide recommendations on how to create a successful crowdfunding campaign, as well as to review characteristics associated with the biggest crowdfunding portals in the USA and Czech Republic.
Keywords:
Crowdfunding; Crowdfunding campaign; Crowdfunding portal; HitHit.cz; Crowdfunding; Crowdfundingová kampaň; Crowdfundingový portál; HitHit.cz
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52856