Original title:
Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Translated title:
Plan for improvement of internet marketing of chosen engineering company
Authors:
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (advisor) ; Olšanová, Květa (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.The objective of this bachelor thesis is to evaluate the contemporary usage of internet marketing by company POKORNY, spol. s r. o. and at the same time to suggest its possible further development. Within contemporary usage of internet marketing is analysed company's website on the basis of its overall quality, content and its statistical values. In connection to company's website is subsequently analysed its optimization for search engines as well. Furthermore the thesis analyse usage of 2 social networks, which are Facebook and LinkedIn. Afterwards the thesis suggest possible further development of company's internet marketing which includes recommendation to eliminate discovered current deficiencies and suggestions to start using new available tools. The result of these recommendations should be better competitiveness of the company.
Keywords:
advertising; e-mail marketing; Internet marketing; remarketing; social network; videomarketing; website; e-mail marketing; Internetový marketing; reklama; remarketing; sociální sítě; videomarketing; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52943