Original title:
Aspekty virtualizace terciárního vzdělávání a jeho srovnání v ČR a USA
Translated title:
Aspects of the virtualization of higher education and its comparison in the CZ and US
Authors:
Dlauhá, Dominika ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Pour, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem práce je online distanční vzdělávání na vysokých školách, od jeho počátků až po aktuální využití v ČR a USA. Zaměřuje se také na problematiku MOOC. Důležitou součástí je popis aspektů virtualizace vzdělávání od technologických přes pedagogické a didaktické až po legislativní a finanční. Výstupem práce je průzkum zájmu o online kurzy na Vysoké škole ekonomické v Praze a zkušeností s osobním online vzděláváním, spolu s nastíněním budoucího vývoje v této oblasti.The topic of this thesis is the evolution of online higher education in the CZ and US, from its beginnings to its current state. Emphasis is placed on describing MOOCs and virtualization in education, ranging from technological, pedagogical and didactic aspects to legislature and finance. A survey was conducted to determine the interest in online courses at the University of Economics, Prague and experience with online learning, resulting in an outline of the future development in this area.
Keywords:
e-learning; higher education; MOOC; online distance learning; virtual university; e-learning; MOOC; online distanční vzdělávání; terciární vzdělávání; virtuální univerzita
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53189