Original title:
SEO audit a obsahová analýza vybraného webu
Translated title:
SEO audit and content analysis of the selected website
Authors:
Beneš, Martin ; Bubeníček, Jan (advisor) ; Truhlář, Filip (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá SEO auditem a obsahovou analýzou pro konkrétní webové stránky. Cílem práce je nastínit proces optimalizace pro vyhledavače a následně ověřit, zda jsou dané webové stránky dostatečně optimalizovány na základě zjištěných informací. V rámci teoretické části je definována základní problematika SEO a nejčastěji používané metody optimalizace a linkbuildingu. Také je stručně vysvětleno, jak pracují vyhledávače a na základě kterých faktorů vyhodnocují pozice stránek ve vyhledávání. Na závěr jsou popsány nezbytné nástroje pro kvalitní SEO audit. V rámci praktické části bude proveden SEO audit na základě získaných teoretických znalostí spolu s obsahovou analýzou, jejíž základ bude spočívat v analýze klíčových slov. Závěrem této kapitoly bude seznam konkrétních doporučení na základě SEO auditu pro zvýšení návštěvnosti webu z organického vyhledávání.This bachelor thesis deals with SEO audit and content analysis for a particular website. The aim is to outline the process of search engine optimization and then verify if the website is sufficiently optimized on the basis of the information gathered. The theoretical part is defined by basic problems, the most commonly used methods of optimization and link-building, and outlined the process of creating keyword analysis. Then there is a brief explanation about how search engines work and which factors are crucial for evaluating the positions of web pages in a search. At the end it describes the necessary tools for a quality SEO audit. In the practical part, there will be an executed SEO audit on the basis of theoretical knowledge along with content analysis, which will be based on the keyword analysis. Part of SEO audit will be specific recommendations for increasing traffic from organic search.
Keywords:
content strategy; keyword analysis; linkbuilding; search engine optimization; SEO; analýza klíčových slov; linkbuilding; obsahová strategie; optimalizace pro vyhledávače; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53114