Original title:
Konkurence na trhu služeb
Translated title:
Analysis of competition in the services market
Authors:
Shashkova, Tatiana ; Soukupová, Jana (advisor) ; Adámek, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurence na trhu kadeřnických služeb, konkrétně analýzou tří salonů poskytujících kadeřnické služby v centru Prahy. V úvodu své práce uvádím a definuji klíčové pojmy, které hrají zásadní roli při analýze konkurence ve vybraném oboru (konkurence a její druhy, specifika trhu kadeřnických služeb, specifika chování spotřebitelů). Pro vlastní výzkum jsem zvolila kritéria, která ovlivňují zákazníka při výběru kadeřnického salonu, a sestavila dotazník. Při hodnocení jsem okomentovala bodové zisky. Celkový bodový zisk jsem použila k hodnocení konkurenčního postavení kadeřnických salonů na trhu.The thesis deals with the analysis of market competition hairdressing services, concretely with analysis of three salons which provide hairdressing services in the Centre of Prague. Preliminary I present and define key terms that play basic role in the analysis of competition in the chosen field (competition, the specifics of hairdressing market, the specifics of consumer behavior). To make my own research I elected standards that influence customers when they choose a hairdressing salon, and I created questionnaire. During valuation I commented point gains. Total score were used to to evaluate the competitive position of hairdressing salons in the market.
Keywords:
analysis of competition; analysis of the market; hairdressing services market; analýza konkurence; analýza trhu; trh kadeřnických služeb
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/53010