Název:
Měření komunikace a chování firem na sociálních sítích
Překlad názvu:
Analysing company's behaviour and communication on social networks
Autoři:
Němec, Milan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Jelínek, Ivan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá měřením chování a komunikací firem na sociálních sítích. Pro zachycení interakce mezi firmou a jejími uživateli využívá webové a analytické nástroje. Proto je hlavním cílem práce analýza těchto nástrojů. Pro splnění tohoto cíle charakterizuje práce jak sociální sítě, tak i jejich marketingové možnosti pro podporu podnikání. Díky tomu byla identifikována potřeba využití těchto nástrojů. Jedná se o potřeby konkurenční analýzy, optimalizování komunikace, měření dosahování cílů nebo odhalení virálního šíření u konkurence. Na základě zjištěných důvodů byly stanoveny výzkumné otázky, na které byla v analýze nástrojů hledána odpověď. Výsledkem je, že nástroje díky různým pohledům na data vytváří komplexní systém pro měření a analyzování chování a komunikace firem na sociálních sítích. Výsledky analýzy byly ověřeny v případové studii, zaměřené na facebookový profil Vysoké školy ekonomické v Praze. Ve studii byla analyzována interakce školního profilu a jeho uživatelů a porovnána s jinými školami. Ve výsledku je kromě ověření nástrojů uděleno škole doporučení pro zvýšení engagementu. Práce poukázala na přínosy a nedostatky nástrojů pro měření firemního chování a komunikace na sociální síti. Bylo zjištěno široké uplatnění těchto nástrojů. Lze je využít pro poznání firemního profilu, jeho uživatelů, pro účely konkurenční analýzy, sledování naplňování firemních cílů nebo pro optimalizaci komunikace na sociální síti.This thesis focuses on measuring company´s communication and behaviour on social networks. To capture the interaction between the company and its users the thesis uses web analytics tools. Therefore, the main objective of the thesis is analysis of these tools. To achieve this goal, the thesis characterizes social networks and their marketing opportunities for business promotion. Thanks to this, needs of using these tools is identified. The needs are: competitive analysis, optimizing communication, measuring achievement of objectives or detection competitive viral content. Research questions were determined and then analysis tools found answers to research questions. It was found that the tools provide various views of data and create a complete system for measuring and analysing behaviour and communication companies on social networks. The results were validated in a case study focused on the Facebook profile of the University of Economics in Prague. The study analysed the interaction profile of the school and its users and compared with others schools. In the results the analysis tools are validated and it is designed recommendation for improve engagement. This thesis revealed strengths and weaknesses of tools for measuring company´s communication and behaviour on social networks. It was found that these tools have wide range of use. They can be used for understanding the company's profile, its users, for purposes of competitive analysis, monitor corporate goals and optimize communications on social networks.
Klíčová slova:
engagement; Facebook; komunikace firem na sociálních sítích; konkurenční analýza; company's communication on social networks; competitive analysis; engagement; Facebook
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52889