Original title:
Marketingová a komunikační strategie pro streamovací službu Spotify
Translated title:
Marketing and communication strategy of Spotify streaming service
Authors:
Petlach, Radim ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analýza marketingové a komunikační strategie hudební streamovací služby Spotify na českém trhu a následná formulace návrhů a doporučení za účelem vylepšení stávající strategie. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V první části jsou s využitím odborné literatury vymezeny základní pojmy související s tématem diplomové práce, jako je marketing, marketingový mix či marketingová a komunikační strategie. V praktické části je čtenáři představena hudební streamovací služba Spotify včetně jejího marketingového, komunikačního mixu a analýzy konkurence. Praktickou část uzavírá výzkum trhu, který byl proveden formou dotazníkového šetření. Poznatky z tohoto primárního zdroje doplněné o zdroje sekundární, jsou základem pro formulaci souboru doporučení vedoucí k vylepšení stávající marketingové a komunikační strategie streamovací služby Spotify na českém trhu.The objective of this Masters`s Thesis is an analysis of marketing and communication strategy of Spotify, the music streaming service, and subsequent presentation of proposals and recommendation with the aim to improve existing strategy. The thesis consists of theoretical and practical part. In the theoretical part, basic terms such as marketing, marketing mix, marketing and communication strategy, are defined. In the practical part, streaming service Spotify, its marketing and communication mix and competitors analysis, are described. A substantial part of this thesis is own market research in a form of a survey. Findings and results derived from primary and secondary sources help the author to draw conclusions and provide recommendation for improvement of existing marketing and communication strategy of Spotify in the Czech Republic.
Keywords:
communication mix; communication strategy; market research; marketing mix; marketing strategy; Spotify; streaming service; SWOT analysis; komunikační mix; komunikační strategie; marketingová strategie; marketingový mix; Spotify; streamovací služba; SWOT analýza; výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52883