Název:
Manažerské dovednosti
Překlad názvu:
Managerial skills
Autoři:
Červinková, Barbora ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická východiska v této práci vysvětlují pojmy blízce související s managementem a manažerskými dovednostmi. Úvodní část se týká přiblížení samotného pojmu manažer a management, dále jsou rozepsány manažerské funkce, které jsou souvisle rozvity do popisu dalších schopností, jako jsou komunikace, stanovování cílů, kompetence i koučování. Stěžejním bodem je přiblížení pojmů soft a hard dovednosti, které by manažeři měli vlastnit, anebo kterým by se měli v průběhu své praxi naučit. Jen díky správnému ovládání obou těchto skupin dovedností lze docílit kvalitního vedení organizace. Pro zřetelnější vysvětlení je v části manažerských dovedností obsažen grafický náhled, který přibližuje rozdělení dovedností. V druhé části práce, tedy praktické části, je popsána situace s dosavadními dovednostmi manažerů ve zvolené společnosti. Díky dotazníku je možné změřit současnou úroveň získaných dovedností manažerů na třech úrovních a dále lze vyhodnotit, jaký je zájem o zvyšování jednotlivých dovedností, anebo zda se manažeři cítí dostatečně kvalifikování na výkon své pracovní pozice.The theoretical basis of this thesis explains the terms closely associated with the management and managerial skills. Introductory part relates to approach the concept itself and the executive management, we are further broken down managerial functions, which are continuously illuminates to describe other skills, such as communication, goal setting, skills and coaching. The main point is to approach the concepts of soft and hard skills that managers should possess, or which should in the course of his practice to learn. Only by careful control of both of these groups of skills can lead to good organization. For a clearer explanation of the managerial skills included graphic view, which approximates the distribution of skills. In the second part, a practical part, described the situation with the existing skills of managers in the selected company. Thanks to the questionnaire, it is possible to measure the current level of acquired skills of managers at three levels and can be evaluated, what is the interest of improving individual skills, or whether managers feel sufficiently qualified for their job positions.
Klíčová slova:
asertivní komunikace; formulování cílů; kompetence manažera; koučování; management; manažerské dovednosti; manažerské funkce; myšlenková mapa; soft dovednosti a hard dovednosti; řídící proces