Original title:
Podnikatelský projekt na základě franchisingu
Translated title:
Business project based on franchising
Authors:
Zavázalová, Kateřina ; Pilař, Ladislav (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá podnikatelským projektem na základě franchisingu. Pro tento způsob podnikání byla vybrána společnost The Little Gym, která se zabývá poskytováním služeb a to přesněji lekcemi cvičení pro děti ve věku 3 měsíců až 12 let a to ve specializované tělocvičně. Cílem této práce je vytvoření a ekonomické vyhodnocení podnikatelského projektu v oblasti fitness s využitím franchisingu.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části autorka využila dat z Českého statistického úřadu a vytvořila srovnání předpokladů vývoje porodnosti dětí, příjmové podmínky rodin, podíl mladistvých vůči obyvatelstvu a další, a to mezi krajskými městy Hradec Králové, kde má nova pobočka vzniknout a Ostravou, kde se pobočka nedávno otevřela. Marketingový výzkum potencionálních zákazníků byl zaměřen na jejich názory a postoje k pohybovým aktivitám. Dále byla provedena segmentace trhu a analýza konkurence, neboli Porterův model. Finanční plán byl vytvořen na základě výpočtů z dostupných dat. Závěrem byl zhodnocen podnikatelský plán včetně zhodnocení ekonomické stránky projektu.
The thesis describes business project based on franchising. For this type of business had been choosen the company The Little Gym which is deals with providing services mainly exercise classes in specialized gyms for children aged from 3 months to 12 years. The aim of this thesis is create a business and economic evalution of the project in the field of fitness with the use of franchising.
The thesis is devided into theoretical and practical parts. In practical part the authoress used data from the Czech statistics authority and created a comparison of development birth of childrens, income of families, proportion of minor against the population and others namely between regional cities as Hradec Králové where a new branch will come and Ostrava where the branch was recently opened. Marketing research of potential customers was focused on their opinions and attituteds to physical activitites. Further was done a market segmentation and analysis of competition, especially Porter model. The financial plan was developed based on calculation from the available data. In conclusion the bussines plan was evaluated including evaluation of the economic aspects of the project.
Keywords:
analýza vnějšího prostředí; fitness; franchising; návratnost investic; podnikatelský projekt; pohybové aktivity