Název:
Strategické řízení podniku
Překlad názvu:
Strategic Business Management
Autoři:
Qubaiová, Jana ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato Diplomová práce se zabývá strategickým řízením malého podniku P, prádelny, který poskytuje služby v oblasti praní a čištění oděvů různorodým zákazníkům v jeho okolí.
Cílem práce je navržení nové strategie podniku vedoucí k naplnění vize podniku o potřebné inovaci zastaralých technologií společně s rozšířením kapacity provozu, při zachování respektu k životnímu prostředí.
Rešerše předkládá teoretická východiska strategického řízení, popisuje jeho strukturu a nejčastěji používané analytické metody.
Praktická část představuje analýzu zvoleného podniku vybranými metodami jako např. Porterova analýza a BSC. Následná syntéza vede k sestavení nejvhodnější varianty nové strategie. Tento návrh naplňuje vize podniku inovativní reorganizací provozu podniku pořízením velkokapacitního pracího tunelu, jehož technologie výrazně snižuje spotřebu vody a celkově ovlivňuje i snížení spotřeby energií oproti původnímu stavu.
Jako odpověď na výzvu používání moderních metod byla zhodnocena možná aplikace metody strategie modrého oceánu.
This thesis deals with the strategic management of a small business P, a laundry firm, which provides washing and dry cleaning services for a diverse range of customers in its surrounding area.
The aim of this study is to propose a new strategy for the company that fulfills its vision for the necessary upgrading of obsolete technologies, along with the expansion of business capacity, while maintaining respect for the environment.
This research presents the theoretical background of strategic management, describes its structure as well as the frequently used analytical methods.
The practical part presents an analysis of the chosen company using the chosen methods, while the results showcase the most suitable variant for a new strategy based on the drawn synthesis. The new proposal represents a reorganization of the firm through obtaining a large capacity washing tunnel whose technology reduces water consumption significantly, and reduces the energy consumption overall.
In response to the challenge of using modern methods, the Blue Ocean Strategy was evaluated as a possible technique.
Klíčová slova:
Poslání; Startegické řízení; Strategické analýzy; Strategie; Vize