Original title:
Marketingová komunikace
Translated title:
Marketing communications
Authors:
Kňávová, Pavla ; Selby, Richard (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací aplikovanou na developerský projekt výstavby řadových domů v lokalitě Černá cesta Olomouc-Nemilany, v rámci podpory a rozvoje bydlení v této obci.
Teoretická část diplomové práce definuje pojem marketing a postavení marketingové komunikace v marketingovém mixu. Představuje jednotlivé komunikační nástroje a jejich využití ve stavebnictví.
Praktická část se potom zaměřuje na analýzy marketingové komunikace firmy a současného tržního prostředí. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány názory respondentů a na základě všech získaných informací je navržen plán marketingové komunikace a jsou zvoleny nejvhodnější komunikační nástroje.
Závěrečná část diplomové práce zhodnocuje výsledky a navrhuje opatření z hlediska efektivnosti a realizovatelnosti propagační koncepce marketingové strategie nového developerského projektu. Přínosem diplomové práce by měla být inovace obchodních činností firmy a prezentace výsledků pro teorii i praxi v oblasti marketingové komunikace.
This thesis deals with marketing communication applied to the developer project of the terraced houses construction in the area of Černá cesta, Olomouc - Nemilany, within support of a housing development in the village.
Theoretical part of the thesis defines marketing concept and the position of marketing communication in the marketing mix. It presents individual communication tools and their use in construction.
Practical part of the thesis focuses on the analysis of company marketing communication and the current market environment. In the questionnaire survey respondents' opinions are investigated and on the basis of the gathered information the plan of marketing communication is designed and the most suitable communication tools are chosen.
Final part of the thesis evaluates the results and suggests measures in terms of effectiveness and feasibility of the promotional concept of the new developer project marketing strategy. The benefit of this thesis should be the innovation of company´s business activities and the presentation of results for both theory and practice in the area of marketing communication.
Keywords:
komunikační mix; marketing; marketingová komunikace; marketingový mix