Název:
Etika v podnikání a společenská odpovědnost firem
Překlad názvu:
Ethics in business and corporate social responsibility
Autoři:
Novotná, Kateřina ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Miroslav, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce na téma Etika v podnikání a společenská odpovědnost firem zpracovává aktuální téma. Práce je rozdělena na několik částí. Na základě literární rešerše vybrané literatury je zpracována část praktická zabývající se etikou v podnikání a dále odpovědností firem v rovině skutečného praktického podnikání ve společnostech, které se zabývají autobusovou a kamionovou dopravou. Praktická část byla zpracována metodou srovnání čtyř vybraných kritérií, která mají vztah k celospolečenské odpovědnosti firem. Všechny prezentované subjekty se více než deset let zabývají pomocí lidem a skupinám lidí, kteří vzhledem ke zdravotnímu postižení potřebují pomoci zejména v zajištění podpory pro jejich účast na běžném životě jako zdraví lidé, účastnit se různých aktivit sportovního, kulturního a společenského charakteru. Prezentované společnosti tak mnoho let ukazují, jak je jejich pomoc, ale i ostatních podnikatelských subjektů potřebná. Závěrečná část práce obsahuje dvacet pět návrhů zaměřených na rozvoj společenské odpovědnosti firem.This diploma work considering Business ethics and social responsibility of companies discusses a contemporary topic. The work is separated into several parts. The applied part of the work is based on literary research of selected literature, and deals with business ethics and responsibility of companies that deal with bus traffic and truck transport in actual business practice. The applied part was done by comparing four selected criteria that are linked to corporate responsibility of companies. All of the presented subjects have been dealing with helping people and groups of people for at least ten years, especially to those who need help due to health disorders at being included in normal, everyday life like healthy people, participate in all kinds of sports, culture and social activities. The presented companies and other subjects have been showing for many years how important their help is. The final part of the work contains twenty-five recommendations aimed at expansion of social responsibility of companies.
Klíčová slova:
autobusová doprava; etický kodex; etika; hodnota společnosti; manažerská etika; morálka; pilíře společenské odpovědnosti; podnikatelská etika; podnikání; společenská odpovědnost firem