Název:
Marketingová komunikace - product placement
Překlad názvu:
Marketing communication - product placement
Autoři:
Schlesingerová, Veronika ; Huml, Jan (vedoucí práce) ; Vokáčová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na vliv product placementu na děti předškolního věku. Dále je zjišťován postoj veřejnosti k používání product placementu jak obecně v televizních pořadech, tak i speciálně v dílech určeným dětem.
Vliv product placementu na dětského diváka byl zjišťován na základě ukázky z filmu Čtyřlístek ve službách krále od režiséra Michala Žabky, pomocí metody marketingového
odborníka Martina Lindstroma. Dále byl zjišťován postoj veřejnosti k této formě reklamy pomocí dotazníkového šetření online i osobním dotazováním v prostorách mateřské školy.
Bylo zjištěno, že vliv product placementu na děti je poměrně velký a produkty takto propagované si dítě lépe zapamatuje. Z výsledků dále vyplynulo že, veřejnost se k této propagaci výrobků staví neutrálně, ovšem pokud se netýká umístění do pořadů pro děti.Podle výsledku se veřejnost domnívá, že reklama zde nemá co dělat. Podrobnější výsledkyjsou rozebrány ve vlastní práci.This thesis is focused on the impact of product placement on preschool children. Furthermore, there are investigated public attitudes towards the use of product placement as widely as on television shows, as well as on a specially designated shows for children.
The influence of product placement on children's audience was determined on the bases of excerpt from the film Lucky Four Serving the King, directed by Michal Žabka,
using marketing methods by expert Martin Lindstrom. Moreover, there was investigated the public attitude towards this form of advertising by the online survey and also by the personal interview in premises of the nursery school.
It was found, that the impact of product placement on children is relatively large and the product is towards them more memorable by this way of promotion. The results also showed, that the public thinks that promotion of the product is neutral. However, this does not affect placement in children's programs. According to the result of the public, it is believed, that advertising has nothing to do there. More detailed results are analyzed in own work.
Klíčová slova:
etika; marketing; média; product placement; reklama