Název:
Strategie inovací emisních stanic
Překlad názvu:
Strategy of the Innovations of Vehicle Inspection Emission Stations
Autoři:
Marušková, Helena ; Růžička, Miroslav (vedoucí práce) ; Tichá, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Disertační práce na téma Strategie inovací emisních stanic se zabývá marketingovými strategiemi a inovacemi stanic měření emisí v České republice. Teoretická část práce je věnována odborné literatuře a popisuje marketingové prostředí, SWOT analýzu, marketingové strategie, marketingový mix a jeho několik P. Dále se zaměřuje na inovace a inovační strategie, různé druhy marketingového výzkumu, emise výfukových plynů spalovacích motorů, homologační předpisy a pravidelné měření emisí na stanicích měření emisí v České republice a ve světě. Cílem této disertační práce je popsat a analyzovat současnou situaci a vypracovat strategii inovací emisních stanic.
Praktická část práce je věnována analýze marketingového prostředí (PEST analýza a analýza mikrookolí), ze které vychází SWOT analýza stanic měření emisí a dále jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu SME. Kapitola Marketingový výzkum SME je rozdělena na kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum, kde jsou uvedeny jednotlivé otázky, grafy a odpovědi vyplývající z marketingového výzkumu. Kvantitativní výzkum je prováděn pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní marketingový výzkum získává odpovědi na základě řízených rozhovorů.
Na závěr je uvedeno několik návrhů inovací, vyhodnocení výzkumných otázek a shrnutí výsledků jednotlivých kapitol, ze kterých vyplývá, že příliš přísné limity škodlivých emisí nevedou k jejich skutečnému snižování. Intervaly pravidelných kontrol na SME jsou nastaveny správně a není potřeba je měnit. Vytvoření centrálního informačního systému společného pro STK i SME a zavedení kamerového systému jsou potřebné změny nejen na stanicích technických kontrol, ale i na stanicích měření emisních. Vzhledem ke stále se zvyšujícímu počtu a stáří vozidel a zejména tomu, že současné emisní kontroly vozidel v nezatížených režimech motorů nejsou schopné odhalit veškeré poruchy, je nutná nová metodika měření emisí.The doctoral thesis Strategy of the Innovations of Vehicle Inspection Emission Stations is engaged in marketing strategies and innovations of the vehicle inspection emission stations in the Czech Republic. The theoretical part is dedicated to the references and describes marketing environment, SWOT analysis, marketing strategies, marketing mix and several "P". It also focuses on the innovation and innovation strategies, the different types of marketing research, the exhaust emissions of combustion engines, the homologation regulations and the periodic emission measurements at the vehicle inspections emission stations in the Czech Republic and in the world. The aim of this thesis is to describe and analyze the current situation and work up a strategy of the innovations of vehicle inspection emission stations.
The practical part is devoted to analysis of the marketing environment (PEST analysis and the microenvironment), from which a SWOT analysis of vehicle inspection emission stations and further describes the individual components of the marketing mix SME. The chapter Marketing research SME is divided into quantitative and qualitative marketing research, which lists the various questions, charts and answers resulting from marketing research. Quantitative research is conducted through a questionnaire survey and qualitative marketing research obtains answers based on structured interviews.
The paper concludes with several suggestions of the innovation, evaluation of research questions and a summary of the individual chapters, which shows that too stringent emission limits will not lead to their real reductions. Regular tests for SMEs are set up properly and does not need to be changed. Creating a central information system (one for both STK and SME) and the implementation of video surveillance - these changes are needed not only for technical inspections stations, but also emission inspection stations. Due to the increasing number and age of vehicles and especially the fact that the current emission tests of vehicles in no-load mode engines are not able to detect all faults, the new methodology of measure emissions is needed.
Klíčová slova:
emisní stanice; inovace; marketing; strategie; vozidla