Název:
Vliv zapojení zákazníka na věrnost značce
Překlad názvu:
Influence of Customers Involvement on Brand Loyalty
Autoři:
Vebrová, Tereza ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Rojík, Stanislav (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná disertační práce zkoumá vliv zapojení zákazníka na věrnost značce. Hlavním cílem
práce je zjistit, zda zapojení zákazníka má pozitivní vliv na věrnost značce. V teoretické části
jsou definovány hlavní pojmy v oblasti věrnosti značce a zapojení zákazníka a jsou zde
rozebrány různé přístupy jednotlivých autorů. Na teoretickou část navazuje vlastní výzkum,
jehož primární data byla získána metodou elektronického dotazování. Výzkum byl aplikován
na oblast telekomunikačních služeb v České republice. Na základě faktorové analýzy byly
zhodnoceny faktory ovlivňující věrnost značce a zapojení zákazníka a s těmito faktory byla
následně provedena shluková analýza za účelem segmentace zákazníků. Pomocí korelační
analýzy byly určeny vlivy sociodemografických proměnných na věrnost značce a zapojení
zákazníka. Současně byl také zjištěn vliv zapojení zákazníka na věrnost značce. Výsledky
výzkumu slouží pro rozvoj vědního oboru, jsou diskutovány v kontextu předešlých výzkumů a
jsou popsány z hlediska teoretického a praktického přínosu.The dissertation thesis focuses on identifying relationship between brand loyalty and customer
product involvement. The main goal is to find out whether customer product involvement has
a positive effect on brand loyalty. In the theoretical basis are defined the main terms of brand
loyalty and customer product involvement and are discussed various approaches of authors who
examined the issue. The own research follows after the theoretical part whose primary data was
collected by using an electronic questionnaire. The research was applied to the area of
telecommunication services in the Czech Republic. On the basis of factor analyses were
evaluated factors a web-based brand loyalty and customer product involvement with these
factors were then made cluster analyses to find customers segments. Using correlation analyses
were determined the effects of sociodemographic variables on brand loyalty and customer
product involvement. At the same time it was also found the relationship between brand loyalty
and customer product involvement. The research results are used for the development of the
discipline, are discussed in the context of previous studies and are described in terms of
theoretical and practical use.
Klíčová slova:
hodnota značky; segmentace zákazníků; věrnost značce; zapojení produktu; zapojení zákazníka; značka