Original title:
Strategické řízení
Translated title:
Strategic management
Authors:
Houška, Jiří ; Pánek, Pavel (advisor) ; Lukáš, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Strategické řízení poskytuje ucelený pohled na prostředí, ve kterém se nachází zkoumaný subjekt. Práce je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické. V teoretické části jsou obsaženy informace spojené se strategickým myšlením, řízením a plánováním. Zásadní část je pak věnována doporučeným metodám zkoumání podniku na úrovni makrookolí a mikrookolí, analýze životního cyklu podniku, analýze zájmových skupin a SWOT analýze. Praktická část užitím vybraných metod systematicky směřuje k cíli práce, vygenerovat a doporučit pensum vhodných strategických úkolů pro situaci, v které se zkoumaná firma v současnosti nachází. Výsledky jednotlivých analýz slouží jako vstupní data pro generování a návrhy strategií. Závěrem je provedeno zhodnocení a porovnání navržených doporučení s dosavadním postupem implementace a zavádění strategického řízení zkoumané organizace.The thesis Strategic Management provides a comprehensive view of the environment in which it is subject under examination. The work is divided into two parts, into theoretical and practical. The theoretical part contains information related to strategic thinking, management and planning. The fundamental part is dedicated to the recommended methods of exploration on the level of macro and micro environment analysis of the business life cycle, stakeholder analysis and SWOT analysis. The practical part of the use of selected methods systematically directed to the target job to generate and recommend appropriate pensum strategic tasks for the situation in which the surveyed company is currently located. Results of the analyzes are used as input data to generate proposals and strategies. Finally, there is the evaluation and comparison of the proposed recommendations, with the current implementation process and implementation of strategic management of organizations surveyed.
Keywords:
analýza vnitřního prostředí; analýza vnějšího prostředí; evaluace strategie; mise; strategické myšlení; strategické plánování; strategické řízení; Strategie; SWOT analýza; vize