Název:
Prezentace neziskových organizací v médiích
Překlad názvu:
Presentation of non-profit organization in the media
Autoři:
Kostohlodova, Hanna ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Daniel, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na seznámení s pojmy neziskový sektor a média. Cílem práce je poukázat jakým způsobem vybrané neziskové organizace se prezentuji v médiích. Mimo jiné zjištění informovanosti veřejnosti o působnosti neziskového sektoru na území České republiky.
První část práce se zabývá vysvětlením pojmů neziskové organizace a média, vzájemným propojením pojmů. Je provedena charakteristika prostředí na vybraných neziskových organizacích a jsou popsána vybraná média.
Praktická část je zaměřená na zjištění informaci, jak dobře veřejnost je seznámena s neziskovým sektorem. Také jakým způsobem organizace prezentuji v médiích.
Na základě zjištěných informaci jsou navrhnuté kroky ke zlepšení prezentace neziskových organizaci takovým způsobem, aby společnost byla více informována o jejich působnosti.
Po analýze získaných informaci, v závěrečné části byly navrženy kroky ke zlepšení prezentace neziskových organizaci v médiích.
The thesis is focused on the introduction of the terms of non-profit sector and the media. The goal of the thesis is to show how selected non-profit organizations present themselves in the media. Among other the goal is as well to discover the public awareness of the non-profit sector activities on the soil of the Czech Republic.
The first part of the thesis includes the explanations of the terms non-profit organization and media, and their mutual association. The overall description of the environment is performed by analyzing of selected non-profit organizations and selected media.
The practical part of the thesis is devoted to the information research in order to find out to what extent the public is aware of the non-profit sector. In this part the goal is as well to show how organizations present themselves in the media.
Based on the found out information distinctive steps are suggested for the improvement of presentation of non-profit organizations in order to reach higher public awareness of their activities.
Based on the analysis of collected data, suggested steps to improve presentation of non-profit organizations in the media have been included in the final part.
Klíčová slova:
Aktuality; Média; Neziskový sektor; Povědomí; Prezentace; Veřejnost; Šetření