Original title:
Analýza a aplikace marketingových metod na sociálních sítích
Translated title:
Analysis and application of marketing methods on social networks
Authors:
Kudrna, Jan ; Lohr, Václav (advisor) ; Hřebejková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o marketingu na sociálních sítích. Práce je nejdříve zaměřena na jednotlivé sociální sítě a poté samozřejmě i na využití marketingu a reklamy na těchto sociálních sítích. Tato práce taktéž pojednává o výběru vhodné strategie pro sociální sítě a o analytických nástrojích, kterými se měří úspěšnost kampaní na těchto sítích. V závěru teoretické části jsou zhodnoceny již proběhnuté kampaně na sociálních sítích. Dále se tato práce zabývá porovnáváním a zhodnocením efektivnosti několika sad reklam na sociální síti Facebook. Každá z těchto sad reklam probíhala jeden týden, a měření probíhalo v analytickém nástroji od Facebooku. V závěru práce je dotazníkové šetření, ve kterém uživatelé sociálních sítí odpovídají na otázky ohledně reklam na sociálních sítích a jejich využívání pomocí mobilních zařízení a osobních počítačů.This bachelor thesis is about marketing on social networks. The thesis is initially focused on various social networks and then of course on the using of marketing and advertising on these social networks. This thesis is also about selection of a suitable marketing strategy for social networks and analytic tools for measuring of the success of campaigns on these networks. The end of the theoretical part is focused on the past marketing campaigns on social networks. This thesis compares and evaluates the effectiveness of several advert sets on the social network Facebook. Each of these advert sets took place one week and measurements were made in the analytical tool from Facebook. At the end of the thesis there is a questionnaire, in which users of social networks respond to questions about advertising on social networks and their using in mobile devices and personal computers.
Keywords:
Facebook; internet; marketing; sdílení; sociální media; sociální sítě; Twitter