Název:
Komunikace v podniku
Překlad názvu:
Communication in enterprise
Autoři:
Faměra, Lukáš ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Miloslav, Miloslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vnitropodnikovou komunikací a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici komunikace, model procesu komunikace a její rozdělení na verbální a neverbální. Dále se práce zabývá přímo interní komunikací v podniku, je stručně popsána firemní kultura, management, cíle firemní komunikace a komunikační toky. Následně jsou v práci zmíněny další formy vnitropodnikové komunikace, písemná a telefonická. Řešeny jsou komunikační dovednosti, zpětná vazba, vedení porad a bariéry komunikace. V praktické části je řešena úroveň vnitropodnikové komunikace ve společnosti Česká podnikatelská pojišťovna, a. s., ve které bylo uskutečněno dotazníkové šetření. Dle výsledků výzkumu byly zjištěny problémové oblasti komunikace, které byly následně konzultovány s vedoucím pracovníkem firmy. V závěru práce jsou navržena opatření pro zkvalitnění firemní komunikace, a to v oblastech time managementu, sdílení informací, pořádání firemních akcí, systému odměňování, komunikace s nadřízenými pracovníky a organizování porad.This diploma thesis deals with intercompany communication and it is divided into theoretical and practical part. The theoretical part contains the definition of communication, model of communication process and division of communication into verbal and nonverbal. Furthermore, the thesis deals directly with internal communication in the company, a corporate culture, management, corporate communication objectives and communication flows are briefly described. Subsequently, other forms of internal communication are mentioned, written and telephonic. Communication skills, feedback, conducting meetings and communication barriers are discussed. The practical part deals with the level of internal communication in Česká podnikatelská pojišťovna, Inc., in where was carried out a survey. According to the results of the research, there were identified probelmatic areas of communication, which were subsequently discussed with the manager of the company. In conclusion, there are proposed measures to improve corporate communication in the areas of time management, information sharing, corporate meetings, remuneration system, communication with supervisors and organizing meetings.
Klíčová slova:
bariéry komunikace; formy komunikace; informace; komunikace; porady; vnitropodniková komunikace; zpětná vazba