Název:
Analýza preferencí ve spotřebě vína
Překlad názvu:
Analysis of wine consumption preferences
Autoři:
Šorelová, Kateřina ; Hlavsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Procházková, Radka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na preference potřebitelů v konzumaci vína. Cílem je nalézt a vyhodnotit faktory, které ovlivňují preference ve spotřebě vína. Vlastní analýza těchto preferencí vychází z dotazníkového šetření, které bylo realizováno v únoru roku 2016. V úvodu této práce je popsán její cíl a metodika práce. První část bakalářské práce zahrnuje teoretická východiska. Nejprve se věnuje historii vína, odrůdám, dělení a stručnému popisu výroby vína a vinařským oblastem a podoblastem. Dále se zabývá trhem s vínem, faktory, které ovlivňují chování spotřebitele a marketingovým výzkumem zahrnující techniky sběru dat a podrobněji pak tvorbou dotazníku, který byl použit při vypracování praktické části. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na vlastní analýzu statistických dat a obsahuje výsledky z dotazníkového šetření. Jsou zde analyzovány závislosti mezi vybranými faktory a potvrzovány nebo zamítány hypotézy, které byly stanoveny před zahájením dotazování. Na závěr práce jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a zhodnocení dané problematiky.This bachelor thesis is focused on consumers preferences in the consumption of wine. The aim of this study is to find and evaluate the factors influencing the wine consumption preferences significantly. Analysis of these preferences is based on own survey, which was implemented in February of 2016. The introduction of work describes its purpose and methodology work. The first part of thesis is focused on the theoretical background. Firstly, it is engaged in history of wine, specification of wine cultivars, wine division and brief description of production wine or wine regions. Further, this bachelor thesis is engaged in market of wine, factors that may influence consumer behavior and also marketing research, which includes the methods of data collection, making questionnarie in detail which was used during the practicap part of this thesis. The second part of this bachelor thesis is focused on own statistical data analysis and it includes the results of questionnaire survey. In this part is analysed dependence between selected factors. And the defined hypothesis are confirmed or rejected. These hypothesis were defined before the survey was started. The conclusion of the thesis sumarizes the most important findings from the survey and evaluate an overall assesment of the issue.
Klíčová slova:
dotazník; hypotéza; marketingový výzkum; preference; spotřeba; statistická analýza; víno