Název:
Analýza preferencí ve spotřebě piva
Překlad názvu:
Analysis of beer consumption preferences
Autoři:
Horňák, Josef ; Hlavsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Svobodová, Jitka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá analýzou preferencí ve spotřebě piva. Cílem je nalezení a následné vyhodnocení faktorů, které mohou výrazně ovlivňovat chování spotřebitele při spotřebě piva. Práce je postavena na marketingovém výzkumu provedeném na základě dotazníkového šetření.
Teoretická část práce, sepsaná na základě odborné literatury, popisuje nejprve historii piva, dále jeho výrobu a druhy. Následuje popis marketingového výzkumu zaměřený na jednotlivé typy a techniky. Konečná část literární rešerše popisuje faktory ovlivňující spotřebitele.
Praktická část práce, založená na vlastním dotazníkovém šetření, obsahuje popisné charakteristiky zjištěných výsledků a následné statistické testování předem stanovených hypotéz za pomoci programu IBM SPSS Statistics Data Editor. Konečné výsledky jsou porovnány s jiným výzkumem.
This thesis analyzes the preferences of beer consumption. The thesis focuses on finding and subsequent evaluation of the factors that can significantly influence consumer behavior in the field of beer consumption and it is based on marketing research conducted on the basis of a questionnaire survey.
Theoretical part of the thesis, composed on basis of academic literature describes the history of beer, its brewing procedures and a description of various types of beer. This part is followed by a description of marketing research, focused on the techniques of research and the essentials in building of the questionnaire. The last part of the theoretical research describes factors affecting the final consumer.
The practical part of the thesis, based on questionnaire survey, contains descriptive characteristics of the obtained results and the subsequent statistical testing of predetermined hypotheses using the IBM SPSS software. Finally, the results are compared with other research.
Klíčová slova:
analýza; hypotéza; marketingový výzkum; pivo; preference; spotřeba