Název:
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Překlad názvu:
The influence of brand on consumer buying behavior
Autoři:
Turečková, Ludmila ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Vliv značky na kupní chování spotřebitele je zaměřena na trh mobilních telefonů. Cílem práce je vyhodnocení vlivu jednotlivých faktorů působících na zákazníka při rozhodování o koupi mobilních telefonů. Podstatou je zjistit, zda vliv značky převažuje nad vlastnostmi produktu, cenou, dostupností, propagací aj. Práce zahrnuje šest značek mobilních telefonů, které podle sekundárních údajů mají největší tržní podíl. Součástí práce je dotazníkové šetření, které zjišťuje názory respondentů na mobilní telefony. Pomocí dotazníkového šetření se hodnotí, jaký operační systém zákazníci preferují, je-li pro ně důležitá velikost, ovladatelnost, cena a velikost displeje. Důležité je také zjištění, zda zákazníky ovlivňuje reklama, jaké preferují místo nákupu a jejich zkušenosti s mobilními telefony. Žádná značka mobilního telefonu nebyla hodnocena zcela špatně, ale u každé se zjistily určité rezervy. Management výrobců mobilních telefonů by se měl zaměřit na kvalitu produktů a udržování dlouhodobých vztahů se zákazníky. Někteří výrobci by měli zvážit svou cenovou politiku a stimulovat prodejce k zlepšení informovanosti zákazníků a zvýšení prodeje.
The diploma thesis The influence of brand on consumer buying behaviour is focused on the market of mobile phones. The aim of this thesis is an evaluation of particular factors that affect customer´s buying decisions regarding mobile phones. The principle is to find out whether the affect of the brand predominates the price, availability, advertising, etc. The thesis includes six brands of mobile phones that, according to the secondary data, have the biggest market share. A part of this thesis is also a survey that ascertains opinions of respondents on mobile phones. Thanks to the survey we can evaluate what operation system is favoured by the customers and whether the size, manageability, price and screen size are important for them. The finding, if customers are affected by the advertisement, which buying spot they prefer and what experience they have with mobile phones, is also important. None of the cell phone brands received an extremely low rating, but at each of them were found certain deficiencies. The management of the cell phone producers should focus on product quality and maintaining long-term customer relations. Some of the producers should reconsider their pricing policy and stimulate their vendors to improvement of customer awareness and increase of sales.
Klíčová slova:
faktory ovlivňující chování spotřebitele; hodnota značky; image značky; mobilní telefon; podněty; proces rozhodování; produktový mix; prvky značky; trh mobilních telefonů; vrstvy produktu; značka