Název:
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Překlad názvu:
The influence of brand on consumer buying behavior
Autoři:
Janáčková, Jitka ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vlivem značky na kupní chování spotřebitele. Jejím cílem je posoudit vliv značky na kupní chování vybraného segmentu na trhu mobilních telefonů a navrhnout doporučení pro budování silné značky. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s marketingovým řízením, marketingovým mixem, značkou, kupním chováním a kupním rozhodovacím procesem. Ve vlastní práci je charakterizován světový trh chytrých telefonů a následně největší společnosti působící na trhu. Tyto společnosti jsou následně analyzovány a komparovány na základě jejich marketingové strategie. Práce je završena dotazníkovým šetřením s cílem posoudit jednotlivé marketingové podněty a odhalit jednotlivé faktory, které jsou nejdůležitější pro spotřebitele vlastnící chytrý telefon a mezi nimi poměřit vliv značky. V závěru práce jsou shrnuty nejdůležitější zjištění a navrhnuta doporučení pro budování silné značky.The thesis describes the influence of the brand on the consumer buying behavior. The aim of the thesis is to qualify the influence of the brand on a selected segment on the smart phone market. The theoretical part explains the basic terms of marketing management, marketing mix, brand, consumer buying behavior and buying decision process. In the practical part the world market of smart phones and the biggest companies of this market are characterized. Then these companies are analysed and compared according to their marketing strategy. The end of the thesis is finished by questionable. The aim of the questionable is to qualify the marketing stimuli and to find the influence of the brand on the consumer buying behaviour. In the conclusion are summarized the most important detections. According to these detections references are proposed.
Klíčová slova:
chytrý telefon; hodnota značky; identita značky; image značky; kupní chování; kupní rozhodovací proces; marketingové řízení; marketingový mix; produkt; spotřebitel; značka