Název:
Význam komunikace pro práci manažera
Překlad názvu:
The Importance of Communication for a Leadership
Autoři:
Appeltová, Silvie ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá významem komunikace pro práci manažera. Správná komunikace je nezbytnou součástí udržení postavení firmy na trhu. Současně je nepostradatelná pro komunikaci uvnitř firmy: stanovení strategie a cílů, koordinaci činností a spolupráci lidí. Manažeři se pomocí komunikace s podřízenými podílejí na tvorbě výsledků společnosti. Zlepšení komunikačních dovedností manažerů vede k lepším vztahům na pracovišti, vyšší spokojenosti a lepším pracovním výkonům zaměstnanců a tím potažmo i lepším výsledkům celé společnosti. To je důvod, proč jsou manažerské komunikační dovednosti důležité.
Teoretická část vysvětluje základní pojmy a vztahy týkající se komunikace, managementu, úlohy a osobnosti manažera. Praktická část se formou dotazníkového šetření zaměřuje na analýzu úrovně vybraných komunikačních dovedností manažerů v konkrétní společnosti. V závěru práce jsou formulovány autorem zjištěné skutečnosti a doporučení pro zlepšení v konkrétních komunikačních dovednostech v dané organizaci.
This dissertation deals with the importance of communication for a leadership. Proper communication is an essential part of maintaining the company s market position. It is also necessary for communication within the company, mainly for setting a strategy and objectives, coordination of activities and teamwork. Managers participate in the creation of company s results by communicating with their subordinates. Improvement of managers communication skills leads to better relationships in the workplace, higher satisfaction and better work performance of employees, and thus better company s results. That is why manager s communication skills are really important. Theoretical part explains basic concepts and relations related to communication, management, and manager s duties and personality. Practical part conducted via questionnaire focuses on the analysis of selected levels of managers communication skills in the company. At the end of the dissertation, findings and recommendations for improvement in specific communication skills within the organization are formulated.
Klíčová slova:
etika; formy komunikace; komunikace; komunikační kanály; manažer; manažerské role; společenská odpovědnost; vedení lidí; řídící pracovník