Název:
Uživatelská rozhraní mobilních aplikací
Překlad názvu:
User interface of mobile application
Autoři:
Novák, Jakub Štěpán ; Šimek, Pavel (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se soustředí na fenomén současné doby a to mobilní zařízení, přesněji
uživatelská rozhraní mobilních aplikací. Tato zařízení jsou rozšířená natolik, že je většina lidí
používá k plnění každodenních úkolů. Přehlednost a celkový zážitek z používání aplikace
závisí právě na uživatelském rozhraní.
Teoretická část se zabývá studií obecných zákonitostí při tvorbě intuitivních
a příjemných uživatelských rozhraní. Řídí se konvencemi, které jsou typické pro daný účel
a platformu. V neposlední řadě zkoumá psychologickou stránku, která se skrývá za
uživatelským rozhraním, přesněji chování a uvažování uživatele.
V praktické části jsou poznatky aplikovány a modelovány do konkrétních situací
a scénářů. Zahrnuje analýzu a řešení reálných problémů, které se obecně vztahují
k uživatelským rozhraním a problémům specifických pro mobilní rozhraní.
Výsledkem je stručný, jasný a především užitečný přehled o tom, jak efektivně
a kvalitně navrhovat uživatelská rozhraní, jenž se nejen dobře a příjemně ovládají, ale zároveň
disponují zajímavou a padnoucíBachelor thesis is focused on issues regarding to mobile devices, specifically user interfaces of mobile devices. These devices are spread in such measure, that most people are using these devices to accomplish task from everyday life. Ease of use and overall experience depends strictly on user interface.
Goal of theoretical part is to study universal conventions and methods used to create intuitive and good looking user experience, with focus on individual platform and use case. It also breaks down psychical side of development, which is hidden behind user interface. That means how the user think and behave within your application.
In practical part, the theoretical knowledge is applied to real live scenarios and models. It contains analysis and real life problem solving, that are regarded to user interfaces and are specific for mobile platform.
The result is clear and useful overview, that sums up how to effectively create quality and nice looking interfaces that are not just a pleasure to use, but also manage to deliver esthetical side, which results in fact, how likely the user will return to the applications.
Klíčová slova:
aplikace; design; grafika; mobilní; UI; UX; uživatelské rozhraní