Original title:
Marketing firmy v prostředí sociálních sítí
Translated title:
Marketing firmy v prostředí sociálních sítí
Authors:
Korolus, Dominik ; Pilař, Ladislav (advisor) ; Poláková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá aktuálními trendy internetového marketingu. Popisuje
marketingové možnosti internetu obecně, převážně však na sociálních sítích.
Vysvětluje pojmy marketing a marketingový mix a uvádí přehled nejužívanějších a
nejvhodnějších sociálních sítí v České republice i ve světě.
V praktické části této práce je analyzován současný stav dvou firem: LPG-Auto s.r.o.
a internetové obchodu Slusnyhadry.cz a to především na sociálních sítích. Ze zjištěných
informací jsou poté navrženy vhodné marketingové nástroje a kampaň pro získání lepšího
postavení na těchto sítích.This bachelor thesis deals with current trends of internet marketing. It describes
possibilities of internet marketing, specialy the ones at social networks.
It explains terms marketing and marketing mix and shows summary of the most used
and best social networks in Czech republic and rest of the world.
Practical part of this work is based on analysis of current state of two companies:
LPG-Auto s.r.o. and eshop Slusnyhadry.cz, specially at the social networks. This part
suggests appropriate marketing tools, based on aquired informations, to obtain a better
position on these networks.
Keywords:
Facebook; Instagram; Internet; Marketing; Reklama; Sociální síť; Twitter