Název:
Tvorba didaktických pomůcek včetně metodicko-didaktického začlenění do procesu vzdělávání
Překlad názvu:
Creating didactic aids and including their methodical-didactic incorporation into the educational process
Autoři:
Pišoft, Jan ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Bohumil, Bohumil (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] V první části bakalářské práce se zaměřuji na analýzu odborné literatury a zkoumání, jak nejlépe mohu své žáky motivovat a tak vytvářet ideální podmínky pro učení se, abych byl poté schopen v další části vytvořit pro žáky učební texty, obsahující základy elektrotechniky, kterými si mají možnost zopakovat své teoretické znalosti, nezbytně nutné pro další práci. Cílem bakalářské práce je vytvoření učební pomůcky pro učební obor autoelektrikář, kterých je v našem oboru opravdu málo. Popisuji vznik výukového panelu, podrobný popis jednotlivých kroků při jeho konstrukci, na kterém si žáci budou nacvičovat zapojování elektrických obvodů a spotřebičů podle elektrických schémat dle učební osnovy. Ukázalo se, že s nástupem výukového panelu vzrostl u žáků zájem o nácvik praktických dovedností a mají mnohem větší motivaci k učení se a přijímání nových informací.In the first part of the thesis I focus on the analysis of scientific literature and examining how best can I make my motivate students and thus create ideal conditions for learning, I was then able to in the next section to create for students textbooks, including the basics of electrical engineering, which have the opportunity to repeat their theoretical knowledge necessary for further work. The aim of the thesis is to create teaching aids for apprenticeship electrician, which is in our field really short. I describe the emergence of an educational panel, a detailed description of the individual steps in its construction, in which pupils will rehearse connecting electrical circuits and electrical schematics Appliance according to syllabuses. It turned out that with the advent of the teaching panel increased pupils' interest in training in practical skills and have a much greater motivation to learn and absorb new information.
Klíčová slova:
Autoelektrikář; Didaktická technika; Elektrická schémata; Elektrické obvody; Materiální didaktické prostředky; Odborný výcvik; Učební pomůcky; Vzdělávání; Výukový panel