Original title:
Marketing společnosti Apple
Translated title:
Apple's Marketing
Authors:
Prokůpek, Ondřej ; Havlíček, Zdeněk (advisor) ; Hřebejková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je analýza marketingových nástrojů společnosti Apple. Hlavním cílem je zjistit, proč jsou produkty vybrané firmy nakupované v dosavadní kvantitě. První část teoretických východisek se zabývá vývojem společnosti a aktuální ekonomickou statistikou. Následuje kapitola, která demonstruje patrné odchylky v řízení této společnosti od jiných firem v oboru. Poslední teoretická část popisuje hlavní konkurenty na trhu. Praktická část pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, zda teoretické poznatky a jiné průzkumy na internetu odpovídají získaným datům získaných v terénu a online průzkumu. The theme of the thesis is the analysis of Apple's marketing tools. The main goal is to find out why the company sells their products in current quantity. The first part contains the theory of history and also contains current economic statistics. The next chapter demonstrates differences in the management of the company compared to other companies in the competitive environment. The last theoretical part describes main competitors in the market. The practical part via using the questionnaire finds out whether the theoretical knowledges are similar to practical data obtained in field research and online.
Keywords:
Apple; iOS; Mac; marketing; průzkum