Název:
Vzdělávání s využitím multimediálních technologií
Překlad názvu:
Education using multimedia technologies
Autoři:
Velíšková, Klára ; Husa, Jiří (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Vzdělávání s využitím multimediálních technologií je zaměřena na význam multimediálních technologií ve vzdělávání a na představení několika multimediálních pomůcek, které se dají využít ve výuce. Cílem bakalářské práce bylo vytvoření multimediální pomůcky a to konkrétně tří videí, které zobrazují pracovní postupy modeláže gelových nehtů, přesněji jejich doplnění, pro obor vzdělání kosmetické služby. Vytvořená videa obsahují titulky se stručným popisem pracovního postupu a jsou zveřejněna na internetovém portále youtube.com. Následně byly zhotoveny ukázkové pracovní listy, které je vhodné dát žákům po shlédnutí videí k vypracování, aby bylo ověřeno, že dané postupy správně pochopili. Jejich použití je možné i pro klasifikaci žáků. Videa a pracovní listy byly odzkoušeny učitelem informační technologie a byla tak ověřena jejich použitelnost v reálné výuce. Pro názornou ukázku snadnější varianty vytvoření multimediální pomůcky, než je video, byl vypracován návod pro vytvoření pracovního postupu za pomocí fotografií a prezentace, který je schopen vytvořit i uživatel na začátečnické úrovni.Bachelor thesis titled Education using multimedia technologies is focused on the importance of multimedia technology in education and presentation of several multimedia tools, which can be used in teaching. The aim of the thesis was to create a multimedia tool and specifically the three videos that show workflow of modeling gel nails, specifically their remaking, in the field of education beauty services. Created videos contain subtitles with a brief description of the workflow and were published on the Internet portal youtube.com. After that sample worksheets were created, which should be given to the pupils after watching the video, in order to verify that the procedures were correctly understood. They can be also used to classify students. Videos and worksheets were tested by teacher of information technology and thereby their applicability in the real teaching was confirmed. For demonstration of easier alternative of creating a multimedia tool than the video, was created an instruction to show how to make a workflow using photos and presentation, which is able to be created by a user on the beginner level.
Klíčová slova:
audio; video; vzdělávání