Název:
Kurz sebekoučování pro vysokoškoláky
Překlad názvu:
The self-coaching course for undergraduates
Autoři:
Trojanová, Daniela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma Kurz sebekoučování pro vysokoškoláky se zabývá metodou koučování a jejím cílem je navrhnout, připravit a realizovat kurz sebekoučování pro vysokoškoláky. To vše na základě propojení poznatků z oblasti koučování a sebeřízení.
Použitými metodami při psaní bakalářské práce bylo studium odborné literatury a dotazníkové šetření. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní charakteristiku koučování, koučovací nástroje, úvod do sebekoučování, vzdělávání dospělých, přípravu a tvorbou kurzu pro dospělé s přihlédnutím na jeho cílovou skupinu. V rámci praktické části byl pilotně ověřen navržený kurz sebekoučování pro studenty ČZU v Praze. Účastníci pilotního kurzu vyplnili vstupní a výstupní evaluační dotazník, ze kterého vyšlo, že zájem o kurz neměla žádná specifická skupina studentů a většina z nich se s koučováním setkala poprvé. Z dotazníkového šetření také vyplynulo, že studenti byli s kurzem a jeho obsahem spokojeni, ve velké míře naplnil jejich očekávání a nabyté vědomosti z něj se pokusí využít při svém budoucím rozvoji. V závěru práce jsou shrnuta další inovace kurzu vzhledem k proběhlé pilotáži.
The Bachelor Thesis Self-coaching course for undergraduates deals with the method of coaching and its goal is to design, prepare and realize self-coaching course for undergraduates. All based on the interconnection of knowledge in the field of coaching and self-management.
The methods, which were used during the writing of this Bachelor Thesis, were studying of the scientific literature and questionnaire investigation. The theoretical part includes basic characteristic of coaching, coaching tools, introduction to self-coaching, education for adults, preparation and formation of courses for adults with taking account of its target group. The Practical part of the Thesis was to probationary verified particular course designed especially for students of Czech University of Life Sciences Prague. The questionnaire investigation shows that the interest rate had no specific group of students, and most of them met coaching method for the first time. Based on the final evaluation of questionnaires, it is clear that the students were largely satisfied with the course and its content fulfilled their expectations. Students answered that they will try to use any kind of acquired knowledge from the course for their future development. The conclusion summarizes further innovation of the course due to the pilot stage.
Klíčová slova:
cíle; koučování; kurz sebekoučování; motivace; odpovědnost; osobní růst; plánování; potenciál; rozvoj; sebekoučování; vzdělávání dospělých