Original title:
Hodnocení marketingové komunikace hotelu Klášter Teplá
Translated title:
Evaluation of marketing communication for hotel Klášter Teplá
Authors:
Veverková, Pavlína ; Huml, Jan (advisor) ; Lukáš, Lukáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit nástroje marketingové komunikace ve vybraném hotelu a na základě toho vytvořit návrhy pro její zlepšení.
První část práce je věnována teoretickým poznatkům z oblasti marketingu
a marketingu služeb, což vychází z prostudování sekundárních dat.
Druhá část práce se zabývá analyzováním současných nástrojů marketingové komunikace hotelu. Výsledkem této analýzy jsou návrhy na její zlepšení a zefektivnění, které mají vést ke zvýšení návštěvnosti hotelu a zlepšení ekonomické situace. Je navrženo několik nástrojů, které by mohly být vedením hotelu využívány.
The main objective of the thesis is to evaluate the instruments of the marketing communication in the hotel and to develop the suggestions for its improvement.
The first part is devoted to the theoretical knowledges about the marketing and marketing services. It is based on the study of secondary data.
The second part is focused on the analysis of the current instruments in the marketing communication. The results of the analysis are the recommendations for its improvement and the efficiency that should lead to increase the occupancy and improve the whole economic situation of the hotel. There are the implements suggested to be used by the hotel management at the end of thesis.
Keywords:
akce; cestovní ruch; hotel; hotelový marketing; marketing na internetu; marketingová komunikace; osobní prodej; podpora prodeje; propagace; public relations